تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/05/25 - 01:15
کد خبر: 479207

شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

دبیر کل شورای همکاری، ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تأکید کرد که موضع این شورا در رد خشونت و تروریسم، ثابت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  فارس، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حادثه تروریستی روز یکشنبه پیش (۲۲ مرداد/۱۳ آگوست) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند و ضمن ابراز تسلیت با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

شبکه خبری العالم گزارش داد که جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری، این حمله تروریستی را به شدت محکوم و از ان ابراز انزجار کرده است.

البدیوی تأکید کرد که در رد انواع خشونت و تروریسم که افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد و امنیت و ثبات را از بین می‌برد، موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ثابت است.

عصر یکشنبه، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. 

پیش از این امارات، قطر، عمان، بحرین و کویت این جنایت شنیع را محکوم کرده بودند. ابوظبی تأکید کرد: «امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می‌گیرد و با ارزش‌‌ها و اصول انسانی در مغایرت است، رد می‌کند»

وزارت خارجه قطر نیز طی بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی را محکوم و بر موضع قاطع دوحه مبنی بر رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی، تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان هم روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) حادثه تروریستی در حرم حضرت «احمد بن موسی» (شاهچراغ) را محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین نیز طی بیانیه‌ای، «حمله تروریستی به یک زیارتگاه مذهبی در شهر شیراز ایران» را محکوم و اعلام کرد که این کشور، چنین اقدامات شنیعی را همواره محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بحرین، کاملا تمام اشکال خشونت، افراط گرایی و تروریسم که هدف از آن، بی ثبات کردن امنیت و ثبات است و با ارزش ها و اصول اخلاقی و انسانی ناسازگار است، را رد می‌کند».

وزارت خارجه کویت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و ضمن رد کامل و قاطعانه همه اشکال خشونت و تروریسم، بر «اهمیت اقدام مشترک و همکاری‌های چندجانبه برای مقابله با تروریسم و ​​پیامدهای آن» تاکید کرد.

علاوه بر این کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عراق، سوریه، روسیه، فرانسه، جمهوری آذربایجان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبر انقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top